Általános szerződési feltételek
az üzemeltető/eladó és az ügyfél/vevő közötti üzleti feltételek megállapítása (a továbbiakban: ÁSZF)
- Az üzemeltetőnek (eladónak) az ohy.sk online áruházban
Hesty s.r.o., Pod Wilec hórkou 9, 080 01 Prešov (Ezt a címet nem használják csomagok visszaküldésére), azonosítószám: 50560956, adószám: 2120371935, azonosítószám SK: SK2120371935 Kerületi Bíróság, Sro szakasz, sz. 33612/P.
Visszaküldési és szállítási cím: Hesty s.r.o., Radlinského 9, 080 01 Prešov.
- A webáruházban vásárló (vásárló) minden természetes vagy jogi személy, aki az áru (termék(ek) vagy szolgáltatás(ok) megrendeléséhez elektronikus űrlapot nyújt be).
- Természetes személyként - nem vállalkozóként történő rendelés esetén kérjük adja meg nevét, vezetéknevét, címét, ahová az árut ki kell szállítani, telefonszámát és e-mail címét. Ha jogi személyként vásárol (cég vagy ipar számára), akkor a megrendelésben adja meg cégnevét, azonosító számát, áfaszámát és számlázási címét is, ha az eltér a szállítási címtől.
- Az árumegrendelés Üzemeltető általi elfogadása, így az adásvételi szerződés megkötése ennek a helyesen és hiánytalanul kitöltött megrendelésnek az Üzemeltető általi elektronikus formában (e-mailben) történő visszaigazolása alapján történik, miközben az üzemeltető fenntartja a joga van a megrendelt áru árának utólagos módosítására (az üzemeltető ezért nem vállal garanciát az áru áráért, amely a megrendelés leadásakor az üzemeltető honlapján szerepel, mivel az az áru szállítási árának változásától függ kérdéses). A megrendelés elküldését követően a megadott e-mail címre visszaigazolást küldünk a megrendelés beérkezéséről, majd a rendelés állapotával kapcsolatos egyéb információkat (pl. a rendelés feldolgozása, az áru kiszállítása, az áru jelenleg elkeltek stb.). A regisztrált vásárló a megrendelését közvetlenül online módban ellenőrizheti a webáruház honlapján, bejelentkezés után.
- Az adásvételi szerződés teljesítési helyén a megrendelő elektronikus űrlapon feltüntetett székhelye (lakóhelye) vagy telephelye értendő. Az árut az Üzemeltető harmadik fél (szerződéses fuvarozó, futárszolgálat) igénybevételével szállítja ki, vagy az üzemeltető saját erőből szállítja ki az árut, vagy a megrendelővel kötött megállapodás alapján az árut a az üzemeltető szállítási helye. Az áruk kiszállítása a vevőnek történő átadással, vagy az áru szállításra történő átadásával a szerződött fuvarozónak történik. Az áru tulajdonjoga az áru kézbesítésével száll át a vásárlóra, azzal a feltétellel, hogy a megrendelésben meghatározott vásárlási összeg teljes kifizetését felfüggesztik. A tulajdonosi jogoknak az üzemeltetőről a vásárlóra való átruházásáig a vásárlót terheli minden letétkezelői kötelezettség, és köteles a termékeket és szolgáltatásokat saját költségén biztonságosan tárolni és úgy megjelölni, hogy azok az üzemeltető árujaként azonosíthatók legyenek. körülmények.
- Az üzemeltető az elektronikus megrendelőlap kézhezvételét követően a lehető legrövidebb időn belül kiszállítja az árut a vásárlónak az üzemeltető honlapján megadott szállítási határidőn belül. A vásárló tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási dátumok (szállítási időpontok) tájékoztató jellegűek. A Vevő vállalja a szállítási határidő meghosszabbítását, ha a megrendelt áru előállítása vagy egyéb körülmények ezt megkövetelik. Abban az esetben, ha az üzemeltető nem tudja az összes megrendelt árut a megrendelőnek a megbeszélt határidőn belül leszállítani, erről a helyzetről a lehető legrövidebb időn belül értesíti a vásárlót, és tájékoztatja a megrendelt áru kiszállításának várható időpontjáról, ill. csereáru kiszállítását javasolja. Ha a vásárló nem szabványos méretű vagy 30 kg-nál nehezebb árut rendel, az üzemeltető a fizetési és szállítási feltételeket egyedileg egyezteti a vásárlóval.
- Abban az esetben, ha az árut szerződéses fuvarozó szállítja ki, a megrendelő feljogosítja az üzemeltetőt arra, hogy a szerződéses fuvarozónak megadja az áru kiszállításához szükséges személyes adatokat (név / cégnév, cím, telefon).
- Az áru átvételekor a vásárló átvételi elismervényt kap az áruról, mely egyben utánvétes fizetés esetén is az áru fizetésének igazolása. Az áru átvételének igazolása egyben az áru írásbeli megrendelése is. A vásárló az áru kiszállítását követő 14 naptári napon belül e-mailben kap egy adóbizonylatot a vételár és az áfa kiszámításával.
- Abban az esetben, ha a vevő nem fizet, és nem veszi át a megrendelt árut azon kívül, hogy az áru szállítás közben megsérül (a küldeményt az üzemeltető hibájából kézbesítetlenként küldik vissza, pl. ha a szerződött szállító nem talált a címzett nem értett a küldemény tárolásáról, a megrendelő véletlenül vagy szándékosan nem vette át a küldeményt stb.), az üzemeltető követelheti a kötelességszegéssel okozott kár megtérítését, amely szerződési kötbérrel jár. . Ebben az esetben a kötbért legalább a kifizetett postaköltség mértékében és legfeljebb a megrendelés teljes árának 50%-ában állapítják meg. Azon vásárlónak, aki nem kapta meg a megrendelést, e-mailben üzenetet küldünk, amelyben tájékoztatást kér a megrendelésével kapcsolatos további teendőkről. Az ügyfélnek az üzenet elküldésétől számított 7 napja van válaszolni erre a kérésére. Amennyiben az ügyfél a visszaküldött küldemény újraküldését kéri, az üzemeltető a küldemény teljes árához az érvényes árlista szerinti másodkezelési díjat és postaköltséget is hozzáad. Az ilyen visszaküldött küldemény újraküldése csak előre utalás alapján lehetséges. Ha az ügyfél a megadott időn belül nem válaszol az üzemeltető hívására, a megrendelést az üzemeltető törli.
- A vásárlónak, mint magánszemélynek (nem vállalkozónak) a törvénynek megfelelően lehetősége van az áru átvételétől számított 15 munkanapon belül elállni a szerződéstől. Ilyen esetben az ügyfél felveszi a kapcsolatot az üzemeltetővel, és a szerződéstől való elállásról szóló írásbeli nyilatkozatot (nem elektronikus kommunikációs formát) küld neki, amelyben megjelöli a rendelés számát, a vásárlás időpontját és a számlaszámot vagy a pénzügyi elszámolás pontos címét. A vásárló a megvásárolt árut az átvételkori eredeti állapotában (ideértve a dokumentációt, tartozékokat stb.) saját költségén, a vásárlást igazoló eredeti bizonylattal együtt visszaküldi az üzemeltető címére (de nem utánvéttel). ). A vásárló nem jogosult elállni a szerződéstől, ha az árut személyesen vásárolta és vette át az üzemeltetőtől. Az Üzemeltető kötelezettséget vállal arra, hogy a visszaküldött áru átvételétől számított 15 naptári napon belül visszaküldi a vevőnek az érintett áruért kifizetett árat az áru fizetésénél használt módon, kivéve, ha a vásárló másként kéri. Abban az esetben, ha a visszaküldött áru sérült, használt, kopott, hiányos, az üzemeltető visszaküldheti a vásárlónak a szóban forgó áru sérülésének, kopásának értékével csökkentett vételárat, min. az áru teljes árának 1%-a (a Ptk. 457. § vonatkozó rendelkezései szerint).
- A vevő nem állhat el a szolgáltatásnyújtás tárgyát képező adásvételi szerződéstől, ha a szolgáltatás teljesítése a vevő hozzájárulásával az adásvételi szerződéstől való elállási határidő lejárta előtt megkezdődött, szintén nem állhat el. a vevő speciális igényei szerint készült áruk értékesítése esetén, kifejezetten egy vásárlónak szánt áruk esetében, olyan áruk esetében, amelyek tulajdonságai miatt (pl. higiéniai okokból) nem küldhetők vissza, ill. gyorsan romlandó áruk.
- Az üzemeltető az árváltoztatás jogát fenntartja. Az ár a megrendelés kézhezvételét igazoló e-mailben megadottak szerint érvényes. Az ár nem tartalmazza a tanácsadási, szállítási és egyéb költségeket, kivéve, ha a termékleírásban ez szerepel. Az áru ára az érvényes árlista alapján kerül meghatározásra. Az áruk kedvezményes (kiárusítási) árai egyértelműen szimbólumokkal vannak jelölve (például „kiárusítás” vagy „kiárusítás”). A kedvezményes árak a készletek elfogyásáig vagy a kedvezményes árnál megadott ideig érvényesek.
- Ha az ügyfél jelenleg külföldön tartózkodik vagy él, a fizetési és szállítási feltételeket az üzemeltető egyénileg egyezteti a vásárlóval. A rendelés Csehországba történő kiszállításakor a vevő kifizeti az áru és a futárszolgálattal történő szállítás árát CZK-ra átszámítva a Szlovák Nemzeti Bank aktuális árfolyama szerint ( www.nbs.sk ).
- A garanciális feltételeket a reklamációs eljárás szabályozza.
- Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a kézbesítő (posta, futár) vagy a vevő téves címének megadása miatti késedelmes áruk szállításáért. A vevő köteles az árut a kézbesítőtől történő átvételkor alaposan ellenőrizni, és az áru átvételét az áru átvételén aláírásával igazolni. Ha a küldemény láthatóan megsérül vagy megsemmisült, a vevő köteles haladéktalanul felvenni a kapcsolatot az üzemeltetővel a küldemény átvétele nélkül. Az áru kézbesítésének esetleges elmaradása a kézbesítő hibájából, vagy a szállító által okozott áruk sérülése miatt ilyen esetekben közvetlenül a kézbesítőhöz kell fordulni. Az áruk szállítás során okozott mechanikai sérülésére vonatkozó igényeket, amelyek átvételét a megrendelő a szállítónak hibamentesen visszaigazolta, az üzemeltető nem ismeri el megalapozottnak, és az ilyen követelésből a vevő nem fizet.
- Minden beérkezett elektronikus árurendelés adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslatnak minősül, és nem minősül kötelező erejűnek. A Vásárlónak jogában áll a megrendelését indoklás nélkül bármikor elállni az áru kiszállítása előtt e-mailben vagy telefonon. Az Üzemeltetőnek jogában áll elállni a rendeléstől, ha az árut vis maior miatt nem szállítják ki, a gyártás leállása, elfogyása, vagy a pontban feltüntetett áron történő szállítás lehetetlensége miatt. a webáruházat, ezekről az esetekben az üzemeltető tájékoztatja a vásárlót. Az üzemeltető köteles biztosítani a csereáru kiszállításának lehetőségét. A vásárlónak jogában áll megtagadni a csereáru kiszállításának lehetőségét és elállni az áru megrendelésétől. A vételár vagy annak egy részének megfizetése esetén a megrendelés törlése esetén a pénzösszeg 15 naptári napon belül az áru kifizetéséhez használt módon visszakerül a vásárlóhoz, kivéve, ha a vásárló ezt kéri. másképp.
- Az ügyfél kijelenti, hogy a bekezdésben foglaltaknak megfelelően hozzájárul 7. § bek. törvény 1. -a. A személyes adatok védelméről szóló, módosított 428/2002. sz. törvény az üzemeltető számára személyes adatainak, különös tekintettel a fent felsorolt és/vagy az üzemeltető működéséhez szükséges személyes adatainak kezelésére és tárolására, valamint az üzemeltető összes adatkezelésére. információs rendszerek. Az ügyfél ezt a hozzájárulást az üzemeltetőnek határozatlan időre adja meg. Az ügyfél a személyes adatok kezeléséhez adott hozzájárulását írásban (e-mailben, levélben) vagy telefonon bármikor visszavonhatja, amely alapján az üzemeltető személyes adatait törli adatbázisából. A regisztrált vásárló a bejelentkezést követően közvetlenül online módban frissítheti személyes adatait a webáruház honlapján.
- A megrendelés elküldése vagy regisztráció után a vásárló üzeneteket kaphat az eladó termékajánlatairól, akcióiról, szolgáltatásairól. A megrendelő bármikor visszavonhatja a küldeményt a neki kézbesített e-mailekben található linken keresztül.
- A Ptk. általános rendelkezésein túlmenően az olyan természetes személlyel fennálló üzleti kapcsolatra (valamint az abból eredő egyéb jogviszonyra) is külön szabályozás vonatkozik, aki a vállalkozási szerződés megkötésekor nem a jelen Általános Szerződési Feltételek szerint jár el. gazdálkodási tevékenységük körében, így különösen az 1. sz. törvény, a házaló és a csomagküldő árusítás fogyasztóvédelméről szóló 108/2000. A fogyasztóvédelemről szóló 250/2007.
- Az ügyfél és az üzemeltető megállapodnak abban, hogy az elektronikus kommunikáció formáját, különösen az elektronikus levélben és az interneten keresztül, teljes mértékben érvényesnek és mindkét fél számára kötelező érvényűnek ismerik el. Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén az elektronikus kommunikáció nem elfogadható.
- 21 . A fogyasztónak joga van jogorvoslati kérelemmel fordulni az eladóhoz, ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó panaszát kezelte, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait. Ha az eladó a fogyasztó kérelmére elutasító választ ad, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül egyáltalán nem válaszol, a fogyasztónak jogában áll javaslatot tenni alternatív vitarendezés (a továbbiakban: ARS) megindítására. ). Csak az eladó és a fogyasztó közötti szerződésből eredő viták, valamint a jelen szerződéssel kapcsolatos viták rendezhetők ARS-ben, kivéve a pont szerinti vitákat. 1. § bek. törvény 4. -a. 391/2015 Coll. és viták. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti, 20 eurót meghaladó, távollevők között kötött fogyasztói szerződésből eredő vitákra vonatkozik. Az ARS indítására vonatkozó javaslatot az ARS entitáshoz kell benyújtani a 2. pont szerint. Az idézett törvény 3. §-a szerinti, erre a célra kijelölt platform vagy nyomtatvány segítségével, melynek mintája a 1. sz. Az idézett törvény 1. Az ARS-szervezet az ARS-kezdeményezési díj megfizetését követelheti a fogyasztótól, de legfeljebb 5 euró áfával együtt. Ha több szervezet is felelős az ARS-ért, a fogyasztónak jogában áll megválasztani, hogy közülük melyiknek nyújt be ajánlatot. A fogyasztónak az ARS mellett joga van az anyagilag és helyileg illetékes általános vagy választott bírósághoz fordulni. Az ARS platform a következő weboldalon érhető el: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
- A Vásárló a megrendelés elküldésével kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et elolvasta, és azzal teljes egészében egyetért. Az Üzemeltető a jelen ÁSZF egyéb rendelkezéseitől függetlenül nem vállal felelősséget a vásárlóval szemben elmaradt haszonért, esélykiesésért, vagy egyéb, gondatlanságból, adásvételi szerződésszegésből vagy egyéb módon felmerült közvetett vagy következményes kárért. Abban az esetben, ha a Szlovák Köztársaság illetékes hatóságai bizonyítják, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek egyes rendelkezései részben vagy egészben érvénytelenek vagy végrehajthatatlanok, az Általános Szerződési Feltételek egyéb rendelkezései és a többi része érvényes és végrehajtható. pontjában foglaltak nem érintik az Általános Szerződési Feltételek vonatkozó rendelkezéseit.
- Az Általános Szerződési Feltételek az elektronikus megrendelőlap elküldésének napján az üzemeltető honlapján szereplő megfogalmazásban érvényesek, kivéve, ha a két fél kifejezetten másként állapodik meg.
Az üzemeltető fenntartja a jogot jelen ÁSZF megváltoztatására. Az Általános Szerződési Feltételek változásairól szóló írásbeli értesítési kötelezettség a www.vohy.sk weboldalon történő elhelyezésével teljesül.
Jelen ÁSZF 2015.12.01- től hatályos és teljes egészében a korábbi ÁSZF helyébe lép. Az üzemeltető fenntartja a jogot az ÁSZF előzetes értesítés nélküli megváltoztatására.